11. 10. 2024
Vnitřní řád
Vnitřní řád ambulantního zdravotnického zařízení
Každý pacient má ve zdravotnickém zařízení právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb. Povinností pacientů je chovat se slušně ke zdravotnickým pracovníkům, respektovat jejich pokyny, chovat se slušně a ohleduplně k ostatním pacientům či jejich doprovodu. Každý pacient je povinen se před ošetřením seznámit s Vnitřním řádem.
Ordinační a provozní doba je zveřejněna u vstupu do ambulance zdravotnického zařízení a na webových stránkách pracoviště www.ttmedica.cz. Příjem posledního objednaného pacienta končí 30 minut před koncem ordinačních hodin.
Pacienti čekají na ošetření/vyšetření v čekárně, která je přístupná v době ordinačních hodin. Během čekání mohou obvyklým způsobem používat zařízení čekárny. Pacient má povinnost své osobní věci neodkládat v čekárně, ale vždy je nezbytné vzít s sebou do ordinace. Čas čekání mohou pacienti využít k přípravě na vyšetření, kdy si připraví kartičku zdravotní pojišťovny, doklad totožnosti, seznam léků, zprávy z proběhlých vyšetření či hospitalizací. Je zakázáno obtěžovat ostatní pacienty nevhodným chováním, ničit a odnášet zařízení čekárny. Je zakázáno vnášet do ambulance či čekárny zbraně, střelivo, výbušniny a jiné nebezpečné předměty či látky. Rovněž je zakázán vstup se zvířaty (s výjimkou asistenčního či vodícího psa), jízdními koly, koloběžkami apod. V prostorách ambulance i čekárny je přísný zákaz kouření a konzumace alkoholu a jiných návykových látek. Pacientovi jevícímu známky požití alkoholu či jiných omamných látek může být odmítnuto ošetření a může být z čekárny vykázán.
Pořadí ošetření pacientů vždy určuje lékař nebo jím pověřený pracovník. Pacient vstupuje do ordinace až po vyzvání zdravotnickým pracovníkem nebo lékařem. Před vstupem do ordinace si vypne mobilní telefon nebo vypne vyzvánění. Pacienti jsou zváni do ordinace podle možností v čase, na který byli objednání. Naší snahou je objednací časy dodržovat, ale každý pacient potřebuje individuální péči, což nelze předem časově přesně ohraničit. Proto prosím omluvte případné zdržení. Do ordinace k ošetření přichází pacient po řádné osobní hygieně, čistě oblečený, pokud tomu nebrání jeho zdravotní stav.
Na pracovištích je poskytována péče hrazená z veřejného zdravotního pojištění a péče nehrazená ze zdravotního pojištění. Ceník služeb nehrazených ze zdravotního pojištění je dostupný v čekárně i v ordinaci. Úhrada je možná pouze v hotovosti.
Nahlášení změn, tedy změnu osobních údajů (bydliště, příjmení, email, telefon...) a změnu zdravotní pojišťovny je pacient povinen nahlásit zdravotnickému personálu poskytujícímu zdravotní péči na daném pracovišti před ošetřením.
V případě epidemiologicky významné situace či v případě příznaků nachlazení je pacientům v prostorách zdravotnického zařízení doporučeno nosit ochranu dýchacích cest, tedy respirátor nebo roušku.
Zdravotnická dokumentace vedená lékařem je majetkem poskytovatele zdravotních služeb. Nahlížet do zdravotnické dokumentace a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient, jeho zákonní zástupci, zmocněnci a osoby stanovené obecně závaznými předpisy na základě písemné žádosti.
Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem zdravotnického zařízení. (§ 48 odst. 2 zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb.).
Vztah mezi zdravotníkem a pacientem je založen na vzájemné důvěře. Naším cílem je být vaším partnerem při péči o vaše zdraví.
Děkujeme, že respektujete náš Vnitřní řád.
Zpět